E-mail marketing automation
dla e-commerce

→ „Chcę wdrożyć e-mail marketing, ale nie wiem, od czego zacząć”.

→ „Nie mam pomysłu na treści”.

→ „Nasza baza subskrybentów jest martwa, nie generujemy leadów…”

Opisane sytuacje są Ci bliskie?

W skutecznym e-mail marketingu nie ma dróg na skróty.
Wybierz transparentną współpracę opartą o przemyślany proces. 

Obsługa e-mail marketingu w moim wydaniu to:

uporządkowany i przemyślany proces – od strategii, przez wdrożenie automatyzacji, po optymalizację działań

 

maile oparte o strategię contentową – spersonalizowane
i angażujące treści bez spamowania

 

nowoczesne narzędzia, nieszablonowe pomysły i systemy automatyzacji dopasowane do Twojego biznesu

 

01. Strategia

Audyt

Jeśli masz za sobą działania e-mail marketingowe, zacznę od przeanalizowania ich skuteczności, pokażę, co warto poprawić, i zaplanuję kolejne kroki.

Strategia e-mail marketingowa
Zaczynamy od warsztatu, na którym omawiamy proces sprzedaży, Twoje grupy docelowe, przyglądamy się innym kanałom marketingowym. Sprawdzam funkcjonowanie Twojego sklepu pod kątem UX, ścieżki zamówień i oferty produktowej. Może okazać się, że konieczne będzie zoptymalizowanie niektórych obszarów (np. struktury sklepu, komunikacji, brandingu) – wówczas zaproponuję Ci odpowiednich specjalistów, którzy pomogą Ci wprowadzić zmiany. 
Utworzenie i segmentacja bazy odbiorców
Przeanalizuję dane, jakie pozyskujesz o potencjalnych klientach, i podzielę kontakty na odpowiednie segmenty. Sprawdzę, jakie dane behawioralne, transakcyjne i deklaratywne możemy wykorzystywać i na tej podstawie zbuduję ścieżki zarządzania. 
Strategia contentowa
Zaproponuję tematykę treści spójną z Twoją strategią komunikacji. Zaprojektuję wiadomości powitalne, maile transakcyjne i powiadomienia tak, by niosły ze sobą wartość oraz pojawiały się w odpowiednim momencie. Pokażę Ci, jak oczarować odbiorców personalizacją wykraczającą daleko poza imię wpisane w nagłówku maila – CTA, kody rabatowe czy GIF-y to przykładowe narzędzia personalizacji.
Pomoc w wyborze narzędzia
Wiem, że dostępność narzędzi i systemów automatyzacji może przytłoczyć. Pomogę wybrać narzędzie do automatyzacji e-mail marketingu i CRM w pełni dopasowane do Twoich celów i możliwości budżetowych.
Opracowanie scenariuszy automatyzacji

Porzucone koszyki, powitanie nowych subskrybentów/klientów  czy reaktywacja nieaktywnych klientów to tylko pierwsze z brzegu sytuacje, w których maile mogą wykazać się skutecznością. Zaproponuję scenariusze automatyzacji, które pozwolą Ci trafić z przekonującym przekazem do odbiorców w każdym punkcie styku.

Chcesz zobaczyć więcej? Zobacz przykładowe scenariusze!

01. Na ratunek porzuconym koszykom

02. Powitaj odbiorcę, jak należy

03. Akcja reaktywacja

02. Wdrożenie

Czas przekuć strategię w efektywne działania e-mail marketingowe. Na tym etapie dopilnuję, by wdrożenie narzędzi przebiegło bez przeszkód.

Wsparcie we wdrożeniu narzędzi do automatyzacji
Jeśli wybrane systemy CRM i e-mail marketingowe wymagają integracji po stronie API, wejdę w rolę project managera i dokładnie rozpiszę proces, by ułatwić prace wdrożeniowe programiście. W przypadku prostych narzędzi typu plug-in zajmę się wdrożeniem osobiście. 
Wdrożenie scenariuszy automatyzacji
Wprowadzę strukturę segmentacji i tagowania subskrybentów, a następnie ustawię opracowane wcześniej scenariusze, by wiadomości wysyłały się automatycznie i zgodnie z planem.
Utworzenie szablonu bazowego
Przygotuję atrakcyjne szablony formularzy, wiadomości i powiadomień, gotowe do wdrożenia na stronie czy w aplikacji. Dopracuję politykę prywatności i regulamin newslettera oraz lead magnetu, by Twoje działania były zgodne z prawem. 
Dostarczalność

Dołożę starań, by Twoje maile nie trafiały do spamu. Sprawdzę, czy Twoja domena ma wdrożone podstawowe uwierzytelnienia tj. DKIM, SPF i DMARC. Przyjrzę się wskaźnikom spam rate i unsubscribe rate oraz reputacji Twojej domeny. 

03. Podsumowanie

Gdy dobrze naoliwiona machina e-mail marketingowa ruszy, przekażę Ci wskazówki, dzięki którym dalsze zarządzanie systemem mailingowym będzie wygodne.

Film instruktażowy

Przygotuję film, dzięki któremu osoba zajmująca się e-mail marketingiem w Twojej firmie będzie wiedziała, jak prowadzić kampanie i analizować ich wyniki.

Warsztat

W przypadku dużych projektów obejmujących szereg działań po wdrożeniu narzędzi e-mail marketingowych organizuję warsztat, w czasie którego pokazuję, jak zarządzać mailingiem.

Podsumowanie z dobrymi praktykami
Pierwsze kroki samodzielnej pracy z e-mail marketingiem będą łatwiejsze dzięki wskazówkom, które przekażę Ci w formie PDF-a. Znajdziesz w nim zalecenia dotyczące dobrych praktyk, pokażę, czego unikać i jak wykorzystać potencjał narzędzia, jakim jest mail.

Potrzebujesz opieki nad kontem po wdrożeniu e-mail marketingu?

Proponuję regularną współpracę, w ramach której:

01. zajmę się tworzeniem wiadomości mailowych w Twoim narzędziu

02. przeanalizuję wdrożone scenariusze automatyzacji i zaproponuję ich optymalizację

03. służę wsparciem w przypadku problemów z dostarczalnością.

Postaw na e-mail marketing, który trafia!